Renoveringskaos!

Just ja! Den här hade jag glömt... Men jag tror ändå inte att någon läser det jag skriver så det spelar ingen roll.

Här hemma är det återigen dags för renovering. Aldrig får man bo i ett färdigt hus, nej det ska byggas heela tiden! Nu är det Linus rum och köket som gäller. Just nu är dom två rummen ett rum. Patrik fick en lysande idé att han skulle slå ner väggen mellan rummen och flytta den nästan en meter. Då kan vi ta bort altandörren från Linus rum och sätta in den i köket istället. Blir nog lite bättre.
Och när vi ändå håller på så gör vi det ordentligt på en gång. Vi ska byta golv, fixa till väggarna, måla Linus väggar och byta tapeteri köket. Ja, sen blir det nog lite mer eftersom.

Idag var jag och Linus in till Akademiska. Igen. Det börjar kännas som att vi är stamkunder där nu. Vid förra besöket skaffade jag ett högkostnadskort till honom och sen förde hon in alla kostnader som hon kunde hitta i deras datasystem. Det är nu uppe i 845 :- och vid 900 :- så får han frikort. Vi har till mitten av maj på oss att fixa det. Får "hoppas" att han har något läkarbesök snart.

Imorgon ska jag och Linus vara hundvakter till svärmors/farmors hundar. En av dem ska ha valpar inom en vecka så vi ska vara där och passa henne. Jag kan nästan lova att det kommer sätta igång när jag är där själv. Sådan tur har jag jämt. Men isåfall ska det bli spännande. Och jag har fått ett nummer till någon som ska vara med och hon har tydligen inget annat för sig än att sitta och vänta på att jag ska ringa så det ska nog inte bli några problem.



Soooova nu!



eemmasemlan

Kommentarer
Postat av: JANNICE

spännande med valparna! oj,tråkigt med akis. hoppade de är bra nu:) kul med renoveringen. hur har ni tänkt er att göra? ska ni byta allt i köket och så? golv,kökluckor osv. lr blir de bara smått?=) vad var de för rum ni skulle öppna upp?

2009-01-26 @ 23:47:10
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0