Blind!

Nej inte direkt. Men glasögon behöver jag. Ibland...
När det är lite halvmörkt och när jag ska kolla på saker på långt avstånd så ska jag använda dom. T ex när jag kör bil i skymning och kollar på tv.
Skickade efterprovbågar från internet i lördags och jag fick dem idag. Har hittat två par som passar ganska bra. Jag passar verkligeni nte i glasögon, men man får ju göra det bästa av saken. Än så länge är det ju inte glasögon på heltid som gäller.

Jag vet inte om jag har skrivit något om svärmors hund som skulle ha valpar? Hon fick iaf fem små pluttiga små saker i lördags natt. Jag har vart där idag och passat dem när hon var på möte. En av valparna, en liten kille, är mycket mindre än de andra och han blir lätt ivägputtad eller hamnar underst i högen så honom har jag fått lyfta upp och lägga på de andra så att han också ska få lite mat.  Ååh, dom är så söta! Och ååh vad svärmor tjatar om att vi ska ta en valp. Den skulle isåfall bli Linus. Men jag vill inte ha en hund. Jag ville det förut men för något år sedan så var vi hundvakt i en vecka åt deras hundar när dom var utomlands. DET RÄCKTE!! Hundarna strejkade, de åt inte, bajsade och kissade inomhus... Allt för att de saknade mamma och pappa! Visst blir det en annan sak om det är ens egen hund som man uppfostrar från början, men nej... Dessutom skulle vi inte kunna träffa min mamma någonting för hon är hundrädd. Hon blev biten ganska illa av en hund när hon var liten. Ägaren till den hunden sa att "neeej hon är så snäll så, hon skulle aldrig bita någon.." Jovisst du.
Har sagt att visst kan Linus få en av hundarna, bara den bor hos dom :)


Var ner till ica och handlade för en timma sedan och passade på att köpa lite nytt te. Hittade en sort som heter Kvällsro. Yuck!!! Inte gott.. Smakar gräs eller nåt.

Nej nu ska jag göra något annat. Ska nog snart gå och sova. Faktiskt!


eemmasemlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0