Sätta upp taklampa - Check!

Jag har ju bara bott här i tre månader, men idag kom taklampan i köket äntligen upp! Var ner till affär'n och köpte rätt glödlampa och sen hängde jag upp lampan. Svårare än så var det inte. :P

Jag har tråååkigt!! Ska snart hämta lillskrutten på dagis, men sen då? Troligtvis ska han sova lite när han kommer hem (han brukar vara skittrött) och vad ska jag göra då då? Inte vet jag!
Jag vet vad jag skulle behöva göra, men vet inte hur jag ska göra. Har märkt att det finna råttor här i huset. Kanske inte så konstigt i en gammal villa. MEN!.. Råttjäveln är i mina kökslådor! Det är råttskit i bestickslådan, nej, i alla lådorna i den raden om ni fattar? Vad ska jag göra med alla bestick, och allt annat? Liksom fyra lådor fullproppade med bestick, vispar, stekspadar och annat. Den jäkeln har tuggat på mina muffinsformar också! Måste till IKEA och köpa plastlådor och sen får jag väl ha allt i såna någonstans. Inte kul, inte snyggt, men inte speciellt trevligt med råttskit på allt heller!
URK! Vill inte bo här! Snart hittar dom väl ut från lådorna och springer löst överallt sen!

Ska nog också kolla igenom alla korten på Linus när jag har tid/känner för det. Måste ha en ny almenacka (almanacka?) snart så då vill jag göra en egen. Ja, med kort på Linus, inte mig själv! Men då måste jag hitta fina kort från alla månader. Blir finast så :)

Ska passa på att plocka lite här innan jag går om 20 minuter.


Puss

Kommentarer
Postat av: Madelene

usch!!!!! var tvungen att lyftapå fötterna när jag läste om det! du kan lägga ut råttgift fast då kanske dom liger döda och luktar lite överallt eller så kan du köpa råttfällor men då måste du tömma den om du får tag på dom ahhhaaaaa ja skulle få panik!

2009-12-07 @ 16:32:09
URL: http://whataboutmadelene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0