Dagarna går

Jag tänkte att jag skulle försöka mig på det här med en blogg. Det första jag skulle skriva råkade jag ta bort så det började ju bra!
Sitter hemma hos mamma och pappa nu. Har varit här sedan förra torsdagen, men varför ska man ha bråttom hem? Patrik har ju semester och vi har ingenstans vi måste vara.

Jag är såå himla less på det här pissvädret! Bara regn, regn och mer regn. Det går ju inte att göra någonting. Jag vill ju sitta ute och sola så att jag slipper se ut som en blekfet flodhäst, men det går ju inte.
Och på tal om häst! Jag vill börja rida igen!! Jag MÅSTE börja rida.. Det är nog den enda motion som faktiskt är rolig! Svärmor hade ju någon gammal jobbarkompis som har hästar. Får se om jag kunde få komma dit någon gång. Annars får jag väl ringa till ridhuset i Heby och kolla om dom har några lektioner. Men jag föredrar väl det första alternativet. Har även kollat på blocket om det är någon som behöver hjälp med sin häst. Hittade ett par runt Sala. Men det passar inte så bra när man har en liten en hemma..

Började ju käka bantningssoppor för ett tag sen. Det gick bra i en vecka ungefär. Sen får jag typ panik och mååste ha någonting att tugga på. Man får ju bara dricka soppor och inte äta någonting annat. Sen har det väl inte gått så himla bra här hos mamma. Ska ta tag i den när vi har kommit hem igen. Där har vi iaf inga kakor och bullar i frysen.

Måste ta tag i det här med dopet också. Blir så less på allting bara. Visst, Linus farmor var i Kroatien och nu är hon i Borlänge. Jag kan väl hålla med om att hon måste vara med på hans dop. Och sen var det ju min mamma och hennes lediga helger. Dom kan jag ju ta hänsyn till. Men när det ska sträcka sig ända till Patriks morbror och hans barn som ska till Kroatien, så känns det som att vi aldrig kommer kunna ha dop! Är det nån som vill vara med på dopet så får dom väl hålla sig hemma! Vi skulle ju ha det i Juni, men det gick ju inte. För många borta.. Jag blir gaaalen!

Nej jag ska ta mig ner och kolla vad alla andra gör...


eemmasemlan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0